Canday breidt uit met vier partners.

Wij geven Canday’s ambities een gezicht.

Canday bestaat nu anderhalf jaar. Een relatief korte periode, waarin veel moois gebeurd is. Maar rasondernemer John Lommers voelt aan alles, dat dit slechts het begin is. Hij heeft Canday opgericht en zorgde met het totale team, inclusief de klanten, voor een droomstart. Maar nu is het wat hem betreft tijd om de verantwoordelijkheid voor de toekomst van Canday te delen met een groep medewerkers, die elkaar uitstekend aanvoelen en aanvullen: Hennie Bouwe, Natascha van den Ende, Martijn Rijken en Hans Vermeulen zijn partner geworden.

John Lommers, CEO en oprichter van Canday, speelde al vanaf dag 1 met het idee om de inhoudelijke, strategische en financiële verantwoordelijkheid voor het groeiende Canday te delen. Zijn zoektocht naar medewerkers die er klaar voor waren, resulteerde in een uitgebalanceerd team. De doelstelling: het meest geliefde shortlistbureau van Nederland worden. Lommers: ‘We zijn graag dat extra bureau in een pitchfase, waarvan je een verfrissende kijk op je uitdaging mag verwachten. Precies wat we gedaan hebben voor onder andere Kwantum, Look-O-Look en Manutan.’

De doelstelling: het meest geliefde shortlistbureau van Nederland worden.

Hennie Bouwe
Operations Director
‘Het is een mooie kans die we nu krijgen, om nog meer verantwoordelijkheid te nemen. Als partners gaan we samen met John de ambities van Canday een gezicht geven, zowel intern als naar onze klanten toe. We zijn aanspreekbaar voor alles wat de groei van Canday positief of negatief kan beïnvloeden.’ Hennie vindt het goed, dat de partnergroep deze samenstelling heeft: ‘Daardoor kunnen klanten voor elke specifieke vraag bij een van de partners terecht.’

Natascha van den Ende
Client Services Director & New Business
Natascha van den Ende is alweer drie jaar werkzaam in Heeswijk-Dinther. Hiervoor was zij als Account Director werkzaam bij Bovil DDB en Gleijm & Van der Waart. Als partner binnen Canday is ze verantwoordelijk voor key clients en stuurt ze de Client Managers aan. Van den Ende: ‘Ik merk dat de campagnes die we sinds de start van Canday hebben gemaakt, gezien worden. Het is bijvoorbeeld geen uitzondering, dat er een brand manager opbelt met de vraag of we “een Manutannetje” willen doen. Dan leg ik ze natuurlijk uit dat het niet zo werkt, maar dat we wél graag iets ontwikkelen dat net zo effectief is.’

Hans Vermeulen
Algemeen Management & CFO
Steeds vaker komt Canday in pitches en tijdens evenementen de ‘grote jongens’ tegen. Grote netwerkbureaus als DDB en TBWA en succesvolle creatieve boutiques als Kokoro, Fitzroy en Joe Public spreken tot de verbeelding. Een wereld, waarin Hans Vermeulen zich enorm thuis voelt. Hij was namelijk meerdere jaren voor business development verantwoordelijk binnen verschillende TBWA-bureaus. Ook was hij directielid bij retailbureau Pluspoint. En hield zich staande in harde retailomgevingen als die van De Mandemakers Groep.

Martijn Rijken
Concept Director Art
Canday wil de creatieve lat blijvend hoger leggen. Niet als doel op zich, maar vanuit de overtuiging dat opmerkelijk werk opmerkelijk wérkt. Dat laten alle onderzoeken zien. Lef tonen en je merk heel consistent uitbouwen, dat is ook precies waar Martijn Rijken al jaren mee bezig is. Zijn kennis en ervaring heeft hij vooral opgedaan bij retailbureaus als Crossmarks en IVC. Bij Persuade werkte hij onder andere op het Zeeman account. Rijken: ‘We hebben alles en iedereen in huis om de nummer 1 van Brabant te worden en blijvend deel uit te maken van de nationale top 10 van kleine creatieve bureaus.’

John Lommers