Sooweeej: Look-O-Look start met nieuwe campagne

Perfetti van Melle kiest voor Canday

Perfetti van Melle heeft Canday gevraagd om voor het snoepmerk Look-O-Look een nieuwe campagne te ontwikkelen. Doel van deze campagne is het verhogen van sales door de vertrouwde Look-O-Look producten nog bekender te maken voor een bredere doelgroep.

Look-O-Look staat bekend om haar producten als Zure Matten en Aardbeiveters die door kinderen van zowel 6 als 16 erg gewaardeerd worden. Het snoepmerk vond het tijd voor een nieuwe campagne. Na een oriëntatie onder drie bureaus heeft Perfetti van Melle voor Canday gekozen.Wilma Bouw, Group Brand Manager bij Look-O-Look: ”Canday won de pitch, omdat zij de belangrijkste waarden, variatie en fun, van Look-O-Look perfect hebben vertaald in hun creatieve concept. Dat snoep lekker is, daar kijkt niemand meer van op. We wilden iets anders doen om onze consumenten te verrassen.” Canday heeft de afgelopen maanden een landelijke, geïntegreerde campagne ontwikkeld die vandaag live gaat.

Snoepmarkt

De afgelopen jaren vertoont de snoepmarkt lichte groei. De top of mind awareness van alle snoepmerken is over het algemeen erg laag. Look-O-Look neemt de derde positie in de markt.

Consumenten kiezen met name op fysieke kenmerken van het snoep. Look-O-Look heeft producten in het assortiment die erg bekend en populair zijn. Door deze nog duidelijker aan het merk te binden, zal Look-O-Look, met haar brede assortiment, de brede gezinsdoelgroep aanspreken.

Fun en variatie

Canday heeft een crossmediale campagne ontwikkeld die zowel de merk- als de productbekendheid zal verhogen. De merkwaarden fun en variatie zijn op een wijze in het concept vertaald dat de kijker meer kan ontdekken. De doelgroep kan zelf bepalen of snoep lekker is. Hetgeen dat wij beloven is dat ze verrast gaan worden. Het concept zal o.a. worden uitgevoerd in een landelijke TV campagne met diverse commercials die te zien zijn vanaf medio mei. De online activatie zal tegelijk starten in de vorm van een Funquest. Gedurende de zomer zal er nog een activatiemoment ingezet worden. Ook wordt de campagne doorgetrokken op de winkelvloer.

Sooweeej!

Wat je voelt, denkt, ziet als je snoept, is waarschijnlijk iets heel anders dan wat je in de commercials van alle snoepmerken ziet. Look-O-Look kauwt bewust niet voor wat het eten van een Zure Mat of Aardbei Veter met je doet. Het campagneconcept is gebaseerd op het eerste moment dat je een hap van een Look-O-Look snoepje neemt. Het moment dat je verrast wordt. En alleen maar kunt denken: ‘WAT was dát?!’ ofwel: Sooweeej! Canday heeft een wereld ontwikkeld waar je in wordt gezogen. En dat is behoorlijk verrassend.

Perfetti van Melle en Look-O-Look

Perfetti Van Melle is een dynamisch en winstgevend bedrijf met passie voor snoep en kauwgum. Perfetti van Melle bedenkt, maakt en verkoopt snoep- en kauwgummerken in de hele wereld: Mentos, Fruittella, Klene, Frisk, Smint, Chupa Chups, Van Melle, Look-O-Look en Mentos Gum.

Look-O-Look creëert een verrassende snoepwereld. Met de presentatie van al die vrolijke snoepzakjes ontstaat er in elke winkel een kleine Look-O-Look snoepwinkel, waarin je veel items kunt vinden, zoals bijvoorbeeld de zure matten en aardbeiveters, maar ook fopspeentjes en de snoepfluiten. Plezier maken en lekker genieten van snoep, dat is waar het om gaat bij Look-O-Look.

Canday

Canday is 21 juni 2013 opgericht. Het bureau ontwikkelt creatieve concepten voor interactieve merkcommunicatie. Canday ziet, grijpt en creëert elke dag kansen om de wereld van merken te vergroten. Opdrachtgevers zijn o.a.: Manutan, Dockwise, Energyst, Jumbo Supermarkten, Koninklijke Nederlandse Munt, MBI de Steenmeesters, Shoeby, Ultrasun, Euronics, Leolux, Vogel’s en Pelikan.

Bureau: Canday

Account director: Natascha van den Ende

Account management: Nikki van Valderen

Project management: Hennie Bouwe

Concept & strategy: Joris Verhaak

Concept & art director: Martijn Rijken

Webdesign: Willem Nikkelen

Graphic design: Raoul Schaaf

Webbouw: Indicia Interactiv

Shirtactie: Spreadshirt

Casting & bureau producer:

Danielle van Disseldorp

Klant: Look-O-Look

Group Brand Manager Candy: Wilma Bouw

Interim Brand Manager: Claudie Godrie

Brand Manager: Frank Meinster

Filmproductie: Wenneker

Regisseur: Joris Noordenbos

Producer: Anouk van der Stel

Sounddesign: Six Feet High

Robin Overeem

Visual development: Artbox

Illustrator: Rik Oostenbroek

Creative Producer: Julien Kraakman

Mediabureau: Kobalt

Mediaconsultant: Linda van Geffen

Jr. AV Planner: Mustafa Himdi

Neem voor meer informatie over dit bericht contact op met account director Natascha van den Ende (06-22486915, natascha.vandenende@canday.com). Kijk voor een nadere kennismaking met dit nieuwe bureau op Canday.com.