Tekst visual bus.png

Today’s Milk ontwikkelt nieuwe visuele identiteit voor Hoppenbrouwers.

In 2021 tekende Today’s Milk al voor de nieuwe merkstrategie van Hoppenbrouwers naar aanleiding van hun 2030 strategie. Deze visie benoemt niet alleen de grote impact van de snelle technologische ontwikkelingen op onze samenleving en onze wereld, maar ook de rol die techniek heeft om bij te dragen aan duurzaamheid en onze leefbaarheid voor nu en de toekomst. Hieruit is de nieuwe visuele identiteit voortgevloeid, die op 12 december onthuld is. Ook hiervoor tekende Today’s Milk.

Na meer dan 100 jaar is de visie van Hoppenbrouwers nog springlevend. Afgelopen jaren is het bedrijf gegroeid van lokale installateur naar een landelijk technisch dienstverlener met alles onder één dak voor haar particuliere en zakelijke klanten. Lily van den Berg, directeur Marketing & Communicatie: “Voor ons familiebedrijf is nu de tijd gekomen om de ingeslagen koers te vertalen naar een nieuw logo. Geen kleine cosmetische aanpassing, maar een krachtig symbool van groei, vernieuwing en samenwerking. We zijn meer dan techniek en geloven in een duurzame wereld. Daarom hebben we een merk nodig dat groei, ondernemerschap en vernieuwing uitstraalt, en de klantbeleving op een nieuwe manier vormgeeft.”

256cbe5a-cd89-46ec-9f67-f055fa5f3b85.jpg
Tekst visual shirt.png
slider mock up campagnebeeld.png

Klaar voor de toekomst

Als antwoord op de grote veranderingen in de maatschappij van vandaag, presenteert Hoppenbrouwers na vijftig jaar een gloednieuwe visuele identiteit, ontwikkeld door Today’s Milk, bureau voor merk, content en media. “Het logo symboliseert de sterke merknaam van Hoppenbrouwers”, legt Lily van den Berg verder uit. “Het verwijst naar die elementen die voor ons belangrijk zijn: naar de wisselwerking tussen exacte technische doelen en zachtere leefbaarheidsdoelen. Het reflecteert ook onze werkwijze: strak op afspraken, flexibel in oplossingen. De horizontale lijn zorgt voor verbinding en maakt het mogelijk er een H in te herkennen. Met de linkse lijn willen we laten zien dat we altijd dichtbij blijven, voor medewerkers én klanten. Het woord ‘techniek’ komt niet meer terug in ons nieuwe logo. We overstijgen techniek, zonder ons technisch hart te verliezen.” Bekijk hier de video voor meer uitleg.

Hoppenbrouwers_Merkidentiteit-short_16x9-.mp4

Over Hoppenbrouwers

Hoppenbrouwers is een allround technisch dienstverlener, ontstaan vanuit een eenmanszaak in elektrotechnisch werken. In ruim honderd jaar groeide Hoppenbrouwers Techniek uit tot sterspeler in de techniek. Met ruim 1850 medewerkers en meer dan 20 vestigingen door heel Nederland. Hoppenbrouwers richt zich op elektrotechniek, werktuigbouwkunde, industriële automatisering, beveiliging, sprinklers, duurzame energie en technisch beheer. Sinds kort richt Hoppenbrouwers zich ook rechtstreeks op de consument.