Mobiele aanbieder Simyo lanceert nieuwe campagne: ‘Waarom duur doen?’ Today's Milk tekent voor de online doorvertaling.

402ff9cc-52fd-45f2-979c-95e6951d1577.jpg
45cb9159-4889-4c84-95fd-57bd1d6c8e94.jpg
f766a29b-5a4e-4a2c-8879-65d1052bb087.jpg
  • jpg

Onlangs lanceerde Simyo de campagne ‘Waarom duur doen?’. Met deze campagne biedt de mobiele aanbieder een antwoord op de prijsstijgingen waar iedere consument op dit moment mee te maken heeft. Het bureau Joe Public in Amsterdam ontwikkelde het campagne concept samen met bijbehorende campagne video’s. Merk-, content- en mediabureau Today’s Milk vertaalde de nieuwe merkpropositie door in de gehele online funnel, middels een goed aansluitende en verdiepende contentstrategie en de realisatie van de ongoing content.

Summary

Onlangs lanceerde Simyo de nieuwe campagne ‘Waarom duur doen?’ Met deze campagne biedt de mobiele aanbieder een antwoord op de prijsstijgingen waar iedere consument op dit moment mee te maken heeft. Het bureau Joe Public in Amsterdam ontwikkelde het campagne concept. Merk-, content- en mediabureau Today’s Milk is verantwoordelijk voor de gehele online integratie van de touch, tell en sell funnel. Daarnaast ontwikkelde Today's Milk bureau de ‘Waarom duur doen?’contentstrategie die met behulp van verdiepende contentformats feilloos aansluit op deze mentaliteit. Met de inzet van zowel storytelling als storydoing laat Simyo de prijsbewuste consument zien en ervaren dat kwaliteit niet altijd de dure optie hoeft te zijn.

Waarom duur doen?

Telecom is een dynamisch domein met veel spelers, waar een scherpe en attractieve propositie cruciaal is voor een eigen herkenbare positie. Met Simyo krijg je waar voor je geld: de beste mobiele provider op het beste netwerk van Nederland (KPN), maar dan voor een scherpe prijs. Dit gaat samen met de nieuwe pay-off ‘Waarom duur doen?’. Dit merkthema laat zich zowel als zelfbewuste mentaliteit als prijspropositie goed uitleggen. Breed online draagvlak was nodig om dit merkthema door te vertalen in een value-for-money ‘mentaliteit’.

Een prijsbewuste lancering

Bij de lancering van de Waarom duur doen? campagne zijn de prijzen van de Sim Only internetbundels dan ook verlaagd en daarnaast is het aanbod verruimd. “Steeds meer Simyo klanten kiezen voor een internetbundel en weten daarbij precies wat ze nodig hebben. Door het aanbod te verruimen kunnen de slimme Simyo klanten betalen voor wat ze willen gebruiken en niet onnodige kosten maken voor bundels die ze toch niet opmaken”, aldus Simyo-directeur Bart van den Berg.

Een value-for-money mentaliteit in de gehele online funnel

In de gehele online funnel wordt op verschillende manieren ingespeeld op de behoeften van de prijsbewuste consument. Voor Today’s Milk lag de uitdaging in het ontwikkelen van aansluitende Touch en Tell concepten op de ‘Waarom duur doen?’ propositie. Zo wordt in de Touch laag een verdieping aan het concept gegeven middels ‘Waarom duur doen?’ bannering en verschillende aansluitende contentformats. In de Tell laag wordt bewijsvoering ingezet als versterking van de propositie. Zo is Simyo bijvoorbeeld al meer dan 25 keer verkozen tot Beste mobiele provider door de Consumentenbond. Deze argumenten ondersteunen de merkpropositie. In de Sell laag geeft Simyo concreet antwoord op de vraag van de consument met het aanbod en de mogelijkheden. Met behulp van op data gebaseerde learnings van eerdere Simyo campagnes en de inzet van slimme retargeting-mogelijkheden, is de meest effectieve bannering gecreëerd.

Hoe een contentstrategie van een merkthema een merkmentaliteit maakt

Parallel hieraan was een stevige contentstrategie nodig. Daarom is de contentarchitectuur van ‘Waarom duur doen?’ een ‘way of life’ gemaakt. Joyce Peters, Brandmanager bij Simyo legt uit: ‘Waarom duur doen’ leeft. Het zit in de Nederlandse cultuur en door de huidige economische ontwikkelingen alleen maar meer. Goedkoop is niet sexy, maar slim omgaan met je geld wel. Hier spelen we met onze contentstrategie op in, om zo de ‘waarom duur doen’-mentaliteit te laten leven.” Met verschillende contentformats wordt de klant geadviseerd, geactiveerd en gemotiveerd om de Simyo merkmentaliteit zelf in de praktijk te brengen. Niet alleen als het gaat over telecom. Zo laat Simyo klanten zowel zien als ervaren dat kwaliteit niet altijd de dure optie hoeft te zijn.

De Waarom duur doen’ campagne wordt de komende tijd gefaseerd uitgerold, samen met de (door designbureau Resoluut ontwikkelde) nieuwe huisstijl en brand voice.

Favicon for todaysmilk.com Simyo todaysmilk.com

Over Simyo

Simyo is een 100% online telecomprovider en dochterbedrijf van KPN. De telecomprovider staat bekend om de service en flexibiliteit en biedt Prepaid, Sim Only en telefoonabonnementen aan. Simyo is meer dan 25 keer uitroepen tot de beste mobiele provider volgens het panel van de Consumentenbond. Daarnaast won Simyo in 2016 als eerste telecomprovider ooit de award voor Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland. In 2016, 2017, 2019, 2020 en 2022 is Simyo door MarketRespons (voorheen SAMR) verkozen tot het Klantvriendelijkste Telecombedrijf van Nederland. Ook is Simyo al tien jaar op rij de beste Prepaid-provider van Nederland volgens onderzoek van het onafhankelijke prepaid simkaart.net.6

Over Today’s Milk

Today’s Milk ontwikkelt campagnes met relevantie. Niet alleen vanuit inhoudelijkheid (boodschap), maar met name ook vanuit momentum, locatie en touchpoints. De juiste data leert ons welke media voor welke doelgroep, wanneer de meeste relevantie bieden. En dus het meest effectief zullen zijn. Zo kunnen we écht connective content maken. Slimme integratie van online marketing is onmisbaar geworden in traditionele campagnes

Neem voor meer informatie over dit bericht contact op met Natascha van den Ende (06-22486915,

Natascha.vandenende@todaysmilk.com). Kijk voor een nadere kennismaking met het bureau op todaysmilk.com.