Today is Canday ontwikkelt campagne Safari Resort Beekse Bergen

BeekseBergen_TVC_Still1.jpg

Beekse Bergen is bezig met een heel mooi nieuw project, nl. de bouw van een Safari Resort waarin men 200 luxe accomodaties aanbiedt, waarin men letterlijk tussen de dieren kan overnachten. Dit is het eerste project van een grootschaliger ontwikkeling. In het kielzog hiervan is er een nieuwe merkstrategie ontwikkeld. Aan Today is Canday is gevraagd deze creatief te vertalen. De opdracht luidt dan ook: Vertaal de strategische positionering in een creatief idee dat zowel op de korte als de lange termijn de uniciteit van de Beekse Bergen naar verschillende doelgroepen en vanuit de diverse kroonjuwelen communiceert.

Over Beekse Bergen

Beekse Bergen, onderdeel van Libéma Exploitatie, bestaat uit een safaripark, vakantiepark en speelland. Het safaripark is qua oppervlakte het grootste dierenpark van de Benelux. Er zijn meer dan 150 diersoorten te bewonderen. Op uitgestrekte open vlaktes bevinden zich o.a. zebra's, giraffen en struisvogels, leeuwen, neushoorns, olifanten en jachtluipaarden. Er zijn diverse manieren om dieren te zien: een wandelsafari, autosafari, bussafari en bootsafari. Naast het bezoeken van het park met de auto en de safaribus, wat al vanaf de opening van het park tot de mogelijkheden behoort, is het ook mogelijk om vanaf diverse wandelpaden of met de safariboot de dieren te bekijken. In april 2018 opent Beekse Bergen haar nieuwe blikvanger: het Safari Resort. Ruim 200 luxe accomodaties waarin men letterlijk tussen de dieren kan overnachten en op een bijzondere manier kan ervaren.

Ontdek wat onze natuur met je doet

De nieuwe positionering is ingestoken vanuit de rotsvaste overtuiging dat de natuur ieders leven verrijkt. De nieuwe campagne zet daarom de beleving van de verschillende doelgroepen centraal. De nieuwe claim 'Ontdek onze natuur' is de communicatieve drager van deze beleving.

Slapen tussen de dieren

Aan de rand van het safaripark wordt een uniek Safari Resort gebouwd, waar men letterlijk tussen de dieren kan overnachten. In een gebied van 42 hectare wordt het resort in twee fases bijzonder ruim opgezet. Nog voor de zomer van 2018, in april, wordt de eerste fase opgeleverd, met ruim 200 luxe accommodaties.

Zeer luxe vrijstaande lodges, Afrikaanse safaritenten en avontuurlijke boomhutten liggen straks verspreid tussen bosgebieden, twee enorme savannes en een leeuwenvlakte. De accommodaties zijn geschikt voor 6, 8 en 14 personen en hebben allemaal zicht op de meest bijzondere dieren.

Gefaseerde campagne aanpak

Om het Safari Resort onder de aandacht te brengen heeft Today is Canday gekozen voor een gefaseerde aanpak. Eind december staat met de feestdagen het gezin centraal. Hier worden de eerste overwegingen gedeeld voor de familie uitjes in het voorjaar. In deze fase is er gekozen voor een krachtige teaser campagne. Met een radio commercial is er massamediaal bereik opgebouwd. Met een online campagne, waarin pre-rolls, banners en retarget banners centraal staan, is er gekozen voor een gerichte aanpak om de doelgroep te bereiken. In januari worden de overwegingen omgezet in concrete boekingen. Hier is groots uitgepakt om de doelgroep in het hart te raken. Met een indrukwekkende commercial laat Beekse Bergen op TV zien hoe bijzonder het is om te overnachten tussen de wilde dieren.

Indrukwekkende commercial

De TV commercial wordt ondersteund met een radio en online campagne. Today is Canday is verantwoordelijk voor concept en creatie. Ook de gehele productie is door Today is Canday verzorgd.

Midden in hartje winter een commercial produceren, die het gevoel van voorjaar en beleving van het Safari Resort weet over te brengen, is een grote uitdaging. Today is Canday is trots op de intensieve samenwerking met Lukkien, het productiehuis die deze productie voor haar rekening heeft genomen. In overleg met Beekse Bergen is besloten om de productie in de studio te draaien. Een grote uitdaging waar creativiteit, nieuwe technieken en vakmanschap samenkomen. En ook lef en vertrouwen zijn hier twee belangrijk factoren gebleken. Dit huzarenstukje staat symbool voor de mogelijkheden die ons vak ons biedt. Today is Canday en Lukkien laten in deze TV commercial zien dat het kan en ook weten hoe.

Aan de Safari Resort campagne werkten mee:

Bureau: Today is Canday

Creatieve Directie: John Lommers

Client Services Director: Natascha van den Ende

RTV Producer: Hennie Bouwe

Concept & Art: Bernd van den Thillart

Concept & Copy: Rodger Werkhoven

Design: Jasper Gilsing

Project Management: Lieneke Schoenmakers

Klant: Libéma Fun Factory B.V.

Eindverantwoordelijke Manager Marketing & Communicatie: Rosella Passier

Eindverantwoordelijke Strategie: Marlies van Steenoven

Productie TVC: Lukkien

Executive Producer: Bouke Lukkien

Regie: Jorrit Stollman

D.O.P.: Coen Stroeve

Producer: Mattijs van Moorsel (Lukkien)

Creative Director: Jos Leene (Lukkien)

Production Design: Renée Marquenie (Lukkien)

Editing & Compositing: Raymond Viveen (Lukkien)

Grading: Bram Baas (Lukkien)

Muziek composite & productie: Taco Brugman (Lukkien)

Media: Zuiver media

Copyright 2018 Today is Canday. Create. Activate. Accelerate.

RELEVANTE LINKS

Beekse Bergen www.beeksebergen.nl

Today is Canday www.todayiscanday.com

Quotes

'Beekse Bergen is het grootste wildlife park van Nederland. Je kan er bijzondere dieren ontdekken, spelen, overnachten en feesten en evenementen organiseren. Allemaal op één prachtige locatie, midden in onze natuur. Het was tijd om al die merken aan elkaar te verbinden, er echt een geheel van te maken. En Today is Canday is de juiste partner om dit communicatief naar buiten de brengen’.

Rosella Passier, manager Marketing & Communicatie van Libéma.

‘Technologie is een springplank voor nieuwe ideeën. Met deze overtuiging zijn we de uitdaging aangegaan om deze productie in de studio te draaien. Voorwaarden was dat het niet van echt te onderscheiden mocht zijn. We zijn dan ook erg trots dat de samenwerking tussen concept & creatie (Today is Canday) en productie (Lukkien) tot dit resultaat heeft geleid. En petje af voor Beekse Bergen dat ze het lef en het vertrouwen hebben om dit samen met ons te doen’.

Hennie Bouwe, Operationeel Directeur van Today is Canday.

'De uitdaging is altijd om vooraf de potentie van een project te zien, gewoon te beginnen met bouwen tot je af en toe afstand kunt nemen en denkt: ‘Hey... Misschien komen we zomaar nog verder dan we hadden verwacht’.

Raymond Viveen, Editor, Compositor van Lukkien.

'Deze spot is voor mij hét schoolvoorbeeld van de 'onmogelijke vraag' die we op durven pakken omdat we geloven in het talent van ons team en de regisseur, het vertrouwen krijgen van een open-minded welwillend bureau en een klant die gelooft in de samenwerking met ons allemaal. Mooie dingen gebeuren op die scheidslijnen'.

Jos Leene, Creative Director van Lukkien.

Relevante links

Beekse Bergen www.beeksebergen.nl