Today is Canday maakt introductiecampagne Kroon bier

De nieuwe manier van bier bestellen.

Today is Canday introduceert Kroon bier bij tappers met een campagne die past bij een pilsener met geschiedenis, en bij de markt van vandaag. Met “de nieuwe manier van bier bestellen” geeft Today is Canday Kroon bier de look and feel die past bij het nieuwe categoriedoorbrekende geluid van het start-up broertje van Bavaria: kroonbier.nl. Today is Canday ontwikkelde de huisstijl, de website, en de off- en online communicatie voor het biermerk.

Snel, simpel en contractloos

Kroon bier maakt het de horecaondernemer voor het eerst mogelijk om ambachtelijk gebrouwen pilsener eenvoudig online te bestellen. Precies zoals we anno 2017 gewend zijn aankopen te doen. Vandaag bestellen is morgen op de tap. Met levering rechtstreeks uit de brouwerij. Snel, simpel en contractloos. Tegen een concurrerende prijs: eerlijk en transparant opgebouwd uit bierprijs, de leveringskosten en het statiegeld. Zonder contract, dus zonder de kater van verplichtingen. Of ondernemers nu twee of tweeëntwintig fusten Kroon bestellen, aan contracten doet Kroon niet. Wel de fusten, maar niet de lasten dus.

Instappen = gratis tappen

Voor de lancering van kroonbier.nl ging Today is Canday op zoek naar de tappers van Nederland die het eerste online streaming kwaliteitspilsener wilden testen. Carlijn Danser van Today is Canday: “Vernieuwend is de manier waarop kroonbier.nl kwaliteit toegankelijk maakt: The magic is in the how. Een kans om een nieuw merk te bouwen waarbij de juiste mix tussen de start-up feel én premium pilsener uitgangspunt waren”. Alle communicatieuitingen rondom Kroon bier zijn tevens een statement. Om awareness te creëren bij horecaondernemers hebben we “Nu instappen = Gratis tappen” letterlijk vertaald door Horecava bezoekers te vragen in te stappen in onze tuktuk en kennis te laten maken met kroonbier.nl. In ruil voor een review kregen de eerste gebruikers een fust gratis bezorgd. “Hierdoor kunnen heel veel tappers in Nederland laagdrempelig kennismaken met Kroon. Sympathiek, ongecompliceerd, transparant en net zo eigenzinnig als het pilsener zelf.”

De zoektocht naar tappers wordt ondersteund Today met online gebruikerservaringen in combinatie met ‘1 + 1 fust gratis’ actie en slimme social ads, en door hands-on te vertellen hoe het bestellen van Kroon bier werkt: https://www.kroonbier.nl/hoe-werkt-kroon/

Toegankelijk pilsener met rijke historie

Kroon werd voor het eerst gebrouwen in 1627 in het Noord-Brabantse Oirschot. Nu, bijna vierhonderd jaar later, maakt Bavaria Kroon beschikbaar voor alle horecaondernemers van Nederland. Het traditionele familierecept is door de eeuwen heen verfijnd en zorgvuldig afgestemd op de smaak van de hedendaagse bierconsument. Het resultaat is een goed doordrinkbaar en eigenzinnig en zeer toegankelijk kwaliteitsbier.

Over Kroon

Kroon is een zelfstandig onderdeel van Bavaria. Kroon bier fusten zijn online te bestellen.

Bestellen zonder de kater van verplichtingen

Jorn van de Ven. Manager E-commerce, licht toe: “Opvallend genoeg bestond er in de biermarkt geen eenvoudig online concept waarmee een horecaondernemer direct bij de brouwer fusten kan bestellen en de volgende dag geleverd werd, zonder verdere verplichtingen. Door ons te richten op de essentie, het proces efficiënt in te richten en daarbij ook nog gebruik te maken van de huidige technologieën bieden we onze klant optimaal gemak. Bij Kroon vinden we dat ieder horecaondernemer eenvoudig online toegang moet hebben tot smaakvol bier van de beste kwaliteit. Daarnaast bieden we een transparante prijs die voor iedereen gelijk is. We zijn enorm trots op de nieuwe manier van premium pilsener bestellen, namelijk snel, simpel en contractloos".

Aan de Kroon campagne werkten mee:

Bureau: Today is Canday

Creatieve Directie: John Lommers